loader image

PROGRAM ERASMUS+, finansowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).

W dniach od 15 do 26 lipca 2024 r. następna grupa nauczycieli ZSK odbyła dwutygodniowe szkolenie w Dublinie w ramach projektu „Europejskie inspiracje dla edukacji dwujęzycznej”. Projekt ten, zapoczątkowany i koordynowany przez p. Sandrę Lasotę, odbywa się w ramach akcji „Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej” PROGRAMU ERASMUS+, finansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). Projekt jest dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich z kwotą dofinansowania 150 854,53 PLN.

Charakter pobytu w stolicy Irlandii grupy kolejnych pięciorga nauczycielek i nauczycieli naszej szkoły (z ogólnie dziesięciorga biorących udział w projekcie) miał podobny przebieg do tego w którym uczestniczyła pierwsza grupa. Reprezentanci ZSK wzięli udział w dwóch szkoleniach: „General English Training” oraz „Language, Methodology and Culture”. Zajęcia odbywały się w półtoragodzinnych blokach. Osoby biorące udział w „General English Training” doskonaliły znajomość języka angielskiego wykonując różnorodne zadania gramatyczne i leksykalne w pierwszym bloku zajęć porannych w Atlas Language School by podczas drugiego bloku zajęć skupiać się na prowadzeniu konwersacji. Integralną częścią ich programu było również przygotowanie prezentacji na zajęcia. Pod koniec obu tygodni uczestnicy tego kursu przygotowywali się do egzaminów, które następnie zdali ze znakomitymi wynikami.

Pierwszy blok zajęć na kursie „Language, Methodology and Culture” rozpoczynał się od metodyki nauczania języka angielskiego w trakcie których uczestnicy mogli wymieniać doświadczenia porównując systemy edukacji własnych krajów i czerpać inspiracje do dalszej pracy z młodzieżą i dziećmi. Tematyka zajęć była szeroka i obejmowała m.in. ocenę rozmaitych podręczników szkolnych i sposoby prowadzenia lekcji poświęconej wprowadzaniu słownictwa lub gramatyki oraz trenowaniu wymowy czy też rozwijanie kreatywności uczniów poprzez task-based language teaching i project-based learning. Poza tym poruszano na zajęciach zagadnienia takie jak techniki wykorzystania multimediów w nauczaniu języka obcego oraz wykorzystanie metody graded readers i praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a nawet zjawisko zrównoważonego rozwoju.

Drugi blok zajęć obejmował zajęcia z szeroko rozumianej kultury i historii Irlandii, gdzie nauczyciele i nauczycielki języka angielskiego z różnych krajów europejskich mogli pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie analizując m.in. takie tematy jak irlandzcy pisarze i poeci, Wieli Głód w XIX, historia konfliktu w Irlandii Północnej czy też tradycyjna muzyka i sport.

Wspaniałym uzupełnieniem programu pobytu i kursów w Atlas Language School była możliwość wzięcia udziału w popołudniowych tzw. „social activities”, które oferowały aktywne zwiedzanie miasta i jego najciekawszych obiektów z przewodnikiem. Już w pierwszy dzień poszliśmy wszyscy na orientation tour po centrum miasta a w inny dzień udaliśmy się na „walk & talk” w najbliższej okolicy szkoły oraz do dzielnicy The Liberties.

W ramach tychże popołudniowych aktywności odwiedziliśmy takie muzea jak mieszczące się w Trinity College Dublin The Book of Kells Experience oraz The Long Room of the Old Library. Złożyliśmy też wizytę w MoLI – Museum of Literature Ireland i w EPIC – The Irish Emigration Museum przedstawiającym zagadnienie irlandzkiej emigracji. Pojawiliśmy się również w Kilmainham Gaol Museum czyli dawnym brytyjskim więzieniu oraz Dublin Castle – dawnej głównej siedzibie administracji brytyjskiej.

Odbyliśmy także wycieczkę do słynnego multimedialnego Guinness Storehouse.

W dniu wolnym od lekcji tj. w sobotę wyruszyliśmy ochoczo na krajoznawczą wycieczkę autokarową w kierunku zachodnim do zapierających dech w piersiach Cliffs Of Moher by w drodze powrotnej wpaść jeszcze z wizytą do miasteczka Ennis i Bunratty Castle z przylegającym do niego Folk park. A dzień później czyli w niedzielę pojechaliśmy autokarem do Irlandii Północnej, gdzie zwiedzanie zaczęliśmy od Dunluce Castle i The Giant’s Causeway z niesamowitymi skałami bazaltowymi by w dalszej części dnia odwiedzić multimedialne muzeum Titanic Belfast poświęcone tragicznej historii słynnego transatlantyka. Poza tym w ramach poznawania kraju w pierwszy dzień po przylocie był jeszcze czas na spacer po klifach Howth a pewnego popołudnia pojawiliśmy się na plaży w Bray i na wzgórzu górującym nad tym miasteczkiem.

Po dwóch tygodniach kursów odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów i certyfikatów wszystkim uczestnikom.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową relacją z pobytu i szkolenia udokumentowaną wieloma zdjęciami: https://www.facebook.com/ZSKErasmus

Zespół Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego Skip to content